Hjem > Landslag > Nadderud forever

Nadderud forever

Som Røa-tilhenger har jeg ingen gode minner fra Nadderud, men som landslagstilhenger er det en annen sak. To seire på to kvalifiseringskamper sier vel sitt. Men mer enn minnet om den siste kampen, der vi sendte oss selv kontrollert til VM, gledet publikum meg. Det gjelder da særlig de rundt 15 tilskuerne rundt meg, samtlige tilhengere av Stabæk, som konverterte sangene sine med vekslende hell til Norge-sanger. Diverse vitser (at Stabæk-fansen var kledd i rødt og at jeg sang lettere omskrevede Stabæk-sanger) til side, var det en vellykket supportgruppe. Om jeg må si det selv. Vi lot landslaget overta flere av skikkene som forbindes med Stabæk. inkludert å takke hverandre for kampen, å synge gjennom hele kampen, å rope sømmelig sjofle ting mot dommeren (særlig om det handlet om offside) og å utfordre andre publikum til å bli med.

Og dette bør faktisk gjentas. Med all respekt for publikum i andre steder, er det lurt i å legge basen i Nadderud og i de i Stabæk-fansen som kan overtales til å se på landskamper. Kanskje også møtes før eller etter en kamp, og, hvem vet, kanskje lage egne sanger til landslaget. Dersom de som følger med på LSK, Kolbotn og så videre kunne bli med, helst i heiagjengen, kan dette bre om seg. Kanskje vi får med oss de mest voksne medlemmene av Oljeberget også. Jeg holder ikke pusten, men hvem vet.

Kategorier:Landslag
  1. Ingen kommentarer så langt.
  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar

