Hjem > Toppserietipping > Toppserieekstra 6: Kolbotn

Toppserieekstra 6: Kolbotn

Tabelltipset (forrige lag i fet skrift):

Jan Reidar Andreas Tore Thomas
1
2 Arna-Bjørnar
3 Arna-Bjørnar
4 Arna-Bjørnar
5 Klepp Klepp Arna-Bjørnar
6 Klepp
7 Klepp
8 Amazon Grimstad
9 Sandviken
10 Sandviken Sandviken
11 Sandviken
12 Medkila Medkila Medkila Medkila

Nå begynte folk å komme, og da ble det en skikkelig pub-følelse, på godt og vondt.

Hva gjelder Kolbotn, hadde vi tenkt til å snakke litt om fenomenet Dan Eggen, men vi var egentlig litt lei hele maset. Mannen er en veldig god trener, men nå er temaet vel dekket. Vi tenkte litt på å ta opp dette med at Herlovsen og Woods ikke endte opp i klubben, men vi valgte å la det ligge, fordi det fort kunne bli spekulasjoner en eller annen vei. For en gangs skyld har ikke Kolbotn mistet så mange spillere. Tapet av Angus og Mamadu tok vi opp, ellers var det to spillere som ikke helt nådde opp.

Og, nei, jeg kunne ikke uttale Mamadu. Har lært det nå…

  1. Andreas Kolle
    mars 31, 2011, kl. 20:52

    Nei, da. Sannheten er mer prosaisk enn som så. Vår kameramann fikk av forskjellige årsaker ikke gjort klar materialet sitt på tirsdag (han pleide å ha ekstramateriale på tirsdag som skulle vare over til fredag), men det kommer i morgen. Beklager forsinkelsen.

  2. egil olsen
    mars 31, 2011, kl. 20:10

    Har de siste nyheter om griskhet og dårlig økonomi innen damefotballen slått ned for fullt på dynamiteblogg siden ingen flere lag er presentert?

  3. Nac
    mars 31, 2011, kl. 10:37

    Igjen. Ideen er kjempegod. Det er presentasjonen jeg kritiserer. Det går på valg av sted, kvalitet på sending og panelet. Jeg savner en en tidligere trener eller to. Mulig f.eks Paco som nå er i Hønefoss. At noen av dere som er i panelet er ivrige og besitter kunnskaper har jeg aldri betvilt.
    Jeg avslutter denne meningsutveksling med å presisere igjen. Det er presentasjonen og omgivelsene jeg ikke liker, den er bare ikke god nok. Uavhengig av hvem som er i panelet. Øl på bordet i noe som skulle vært et seriøst og et godt og spennende program hører ikke noe sted hjemme overhode. Om det da ikke var meningen å lage en mellomting mellom Torsdagsklubben og Torsdag kveld fra Nydalen. Husk dere er rollemodeller iallefall en talentutvikler fra Grimstad og formannen i Arnar Bjørnar.

  4. Andreas Kolle
    mars 31, 2011, kl. 10:21

    Først, beklager sent svar, jeg var mye opptatt i går.

    Deretter: Ølen er notert. Men det er egentlig noe jeg ikke greier å hisse meg opp over. Om det framstår som fire synsere på bar, så får det heller gjøre det. Når det gjelder seriøsitet, Thomas Bendixen er interessert i kvinnefotball, men han er ikke eksperten. Han er den interesserte amatør, og har dermed både en tilknytning til Stabæk og til de i kvinnefotballen som ikke har encyclopedisk kunnskap om kvinnefotballen. De andre:

    -Jan Reidar Vågsdalen har lenge vært den viktigste bidragsyteren til kunnskap om kvinnefotball i Norge gjennom Fotballmagasinet. Han har et stort kontakt-nettverk og svært god kunnskap om så godt som alle spillere.

    – Tore Thorsen har selv skrevet noe i Fotballmagasinet, men han har en svært god kunnskap om drift av fotballklubber, kvinnefotball i forhold til NFFs reglement og forståelse av hvordan ting gjøres. Han har mer kunnskap enn noen jeg kjenner til om struktur innen kvinnefotballag. Dessverre hadde vi ikke tid til å gå inn på slikt, fordi tiden løp fra oss. Noe å tenke på til neste gang.

    – Undertegnede ha ingen formelle posisjoner, og jeg skrev bare i en sesong i Fotballmagasinet, men jeg har skrevet artikkelen Fotball for kvinner på Wikipedia, og den har blitt kåret til «Utmerket artikkel», den høyeste utmerkelsen på norsk wikipedia som jeg kjenner til. Artikkelen er blitt sitert både av Norges Fotballforbund i interne og eksterne skriv, og i minst en masteravhandling. Jeg har også skrevet over 300 artikler på wikipedia om kvinnefotball.

    Alle tre har, meg bekjent, vært rådgivere for diverse journalister. At dette ikke passerer som eksperter, syntes jeg er mildt sagt pussig. Det er mulig at vi skulle ha tatt med flere, og vi kontaktet flere som av forskjellige grunner ikke kunne. Om det er noen vi har forbigått, er det bare fint om du kommer med navn.

  5. Nac
    mars 30, 2011, kl. 19:58

    Jeg gjentar for sikkerthets skyld. Ideen er kjempegod, men kvaliteten og utførelsen er tragisk dårlig. Men for all del. Dere skal ha forsøket.

  6. Nac
    mars 30, 2011, kl. 19:56

    Konkret: Øl i en slik sammenheng hører ingen plass hjemme. Det burde både du og de tilstedeværende være voksne nok til å forstå. Har du noen gang sett en sending fra herrefotball der programledere eller gjester sitter med en Pils?.

    De såkalte ekspertene er muligens ok, men en supporter fra Stabæk som nesten ikke hadde sett lagene, eks Amazon som han hadde sett engang. Han likte høyrebacken men hadde ikke peiling på hvem hun var og hva hun het. Eller at han ikke likte Klepp fordi gresset ikke var klippet etter hans ønske. Skal dette bli tatt seriøst, som dere sikkert ønsker og fortjener så må dere sikre dere at opplegget fremstår seriøst og med gjester som kan noe om kvinnefotball, sier ikke at dere er totalt kunnskapsløse overhode ikke, men du vet like godt som meg at det finnes ressurspersoner i Norge som dere kunne ha invitert.

  7. Andreas Kolle
    mars 30, 2011, kl. 19:45

    Fullt mulig at du har rett, men dette var svært lite konkret.

  8. Nac
    mars 30, 2011, kl. 18:21

    Nå trenger en ikke være rakettforsker for å skjønne at det blir bråk og støy på en Pub. Selv om det til og med er Stabæk sin stampub. Nå lever jeg utmerket med at det står en øl eller ti på bordene, poenget er at skal dere fremstå seriøse og noe som andre medier kan bruke så er det totalt uakseptabelt med øl i en slik setting. Så kan vi like det eller ikke. Jeg tror rett og slett dere gjøre kvinnefotballen en stor bjørnetjeneste med å lage programmet slik som nå. Så til de selverklærte ekspertene. Jeg tror nok jeg skulle finne 5 navn med mye mer oversikt over hva som skjer i damefotballen enn et par av de som dere hadde skrapet sammen. ( Dog er nok Jan Reidar Vågsdalen en av de som har best oversikt). Igjen jeg gir dere honør for ideen, men fremførelsen står til stryk både når det gjelder kvalitet og på mannskapet som er trommet sammen.

  9. Andreas Kolle
    mars 30, 2011, kl. 17:31

    Takk for god og konstruktiv tilbakemelding.

    Dette er altså ikke «en pub», men stampuben til fjorårets seriemester. Det ligger altså litt i veggene her, kan man si. At det ble så bråkete som det ble er uheldig, men det får vi tenke på til eventuelt neste år. Vi hadde Røa klubbhus som alternativ, og i etterpåklokskapens navn hadde det vært lurt.

    Det skal sies at vi ikke regnet med at det kom til å komme så mye bråk før en time etterpå, så det var sterkt irriterende for oss også. Men slikt skjer, og man får gjøre det beste av det. Om øl skremmer deg, er det notert. Personlig ser jeg liten vits i å lage alle fotballrelaterte ting så politisk korrekt at ikke engang en treåring må beskyttes. Men det er nå engang min mening.

    At lyden er dårlig vet vi imidlertid. Innholdsmessig står jeg imidlertid for alt som blir sagt. Om du mener at vi sier noe feil, får du gjerne påpeke det.

  10. Nac
    mars 30, 2011, kl. 14:10

    Noen kommentarer vedr dette tiltaket med Tv Sendt tabelltips for Toppserien. Først av alt er dette et glimrende tiltak og en meget god ide. Jeg har stor respekt for ildsjeler som setter i gang slikt, men det er noen store M her. Kvaliteten på sendingene er jo mer eller mindre ubrukelig. Så sender dere fra en Pub. En av ekspertene har sågar en pils på bordet. Da blir det for meg totalt useriøst. Er det slik kvinnefotballen skal markedsføres??? Nei dette minner mest om en blanding av Torsdag Kveld fra Nydalen og Torsdagsklubben. Dere kan umulig tro at Fotballmagasinet vil sende et slik program på deres nettsider.
    Nå det er sakt, tiltaket er meget bra, om enn kvaliteten er og seriøsiteten er fraværende.

  1. april 14, 2011, kl. 08:41

Legg igjen en kommentar

