Hjem > Uncategorized > Ryktene om toppseriespenningens død

Ryktene om toppseriespenningens død

… er betydelig overdrevet. Røa har slått lag de, med unntak av Kolbotn, slo i fjor også. Stabæk har også stort sett repetert resultatene, bortsett fra at de spilte uavgjort mot Amazon Grimstad. Men spenningen med Stabæk er alltid å finne ut hvilket lag de roter bort poeng mot. Arna-Bjørnar kan melde seg på i gullstriden allerede på lørdag. Kolbotn sliter, men er bare tre poeng bak Arna-Bjørnar, og de to skal møtes om to runder.

Det er i tidligste laget å levere ut medaljer.

Mye av det samme kan sies om bunnen. Og om midten. Bare med andre lag, da. Kattem har overbevist mot lag de pleier å slå, Amazon Grimstad har levert to kjempeinnsatser som resulterte i ett poeng, Sandviken har faktisk tatt poeng mot Klepp, som stort sett alltid gir bort og tar poeng der ingen forventer det og LSK gjør merkelige ting igjen. At LSK og Stabæk har skader nok til en førsteellever, og en riktig så bra en, er en annen ting.

Jeg vil derfor komme med en anbefaling om å ikke gjøre noen gjetninger om hvem som vinner serien basert på at Røa slo Amazon Grimstad knepent, at Stabæk slo Arna-Bjørnar like knepent, eller at Linderud-Grei ikke har tatt poeng ennå.

Og, for å holde meg til det billige poenget: Stabæk-LSKs førsteellever:

Ingrid Bruserud – Dorte Dalum Jensen, Toril Akerhaugen, Eli Gulbrandsen, Amelie Rybäck – Cathrine Dekkerhus, Mari Knudsen –  Maiken Pape, Lise Klaveness, Isabell Herlovsen – Ingrid Camilla Fosse Sæthre.

Mia Skoglund får starte på benken i denne omgang.

Kategorier:Uncategorized
  1. streikebryter
    mai 11, 2011, kl. 08:48

    Det er godt å høre! 🙂

  2. Andreas Kolle
    mai 11, 2011, kl. 05:17

    Jeg var i utlendighet i fire dager, og har nettopp kommet hjem. Skal skrive noe vettugt snart.

  3. streikebryter
    mai 10, 2011, kl. 22:18

    Liten aktivitet her og på fotballmagasinet. Har bloggverden gått ut i NISO streik?

  4. Geir
    mai 7, 2011, kl. 21:18

    Nåja, enten vil det stå mellom Stabæk og Røa om gullet, eller så vil Røa ta gullet med like god margin som Stabæk tar sølvet. Kjempespennende, må jeg si. Gi oss motstand, for pokker!

  5. Morten Mikalsen
    mai 4, 2011, kl. 11:42

    Det er mulig den første 3delen av sesongen har vært skadeplaget for disse to lagene, men nå er det vel igjen 3-4 før ferien, og etter hva jeg har hørt så er en rekke av disse spillerne tilbake etter ferien for begge lag.

  6. jan reidar
    mai 4, 2011, kl. 00:57

    du leser Fotballmagasinet ja… bra Andreas 🙂 🙂

    Røa vinner gullet enkelt og lett… ferdig diskutert 😉 ;)!! Som jeg sa for 6 serierunder siden, kanskje med større margin enn Stabæk i fjor… Spenningen blir om de avgir noen poeng mot Stabæk og Arna Bjørnar, men det blir den eneste spenningen også 😉

    Jeg kan ta feil… men det ville blitt en gedigen overraskelse, hvertfall for meg 🙂 Større seriefavoritt har jeg ikke sett så lenge jeg har fulgt med !! Spenningen blir hvem som følger Røa ut i Europa neste år 🙂

    Jan R

  1. No trackbacks yet.

Legg igjen en kommentar